Jdi na obsah Jdi na menu
 


Lužické Hory v podání posádky 88. Brázda J. – Brázda.Z

10. 6. 2008

Vítám Vás na stránkách Inwest profit rally týmu posádky Jakuba a Zdeňka Brázdy.


        Na těchto stránkách naleznete veškeré info o závodech, plánech, testech a akcích tohoto týmu. V galerii najdete pár fotografií. S jakýmkoliv dotazem neváhejte na mail: jak.brazda@atlas.

 

Lužické Hory v podání posádky 88. Brázda J. – Brázda.Z

 

Téměř před rokem nám na Rally Lužické hory vinou volně přístupné a zcela nezabezpečené plynové přípojky shořela naše žlutá Honda. Na letošní ročník jsme přijeli s novou červenou Hondou Civic VTi 1,6 zakoupenou od Antonína Tlusťáka s očekáváním prvních letošních bodů v Rally sprintech (ve Vyškově jsme nestartovali z důvodu oprav po Rally Šumava).Obrazek

 

Zpět k Lužičkám. Seznamovací jízdy bez problémů. Trochu, trochu dost nás překvapila notná dávka šotolinových úseků.

V sobotu ráno sucho, ideální počasí. Při RZ 1, jejíž start byl přímo v Hrádku a vedl místním sídlištěm za účasti kamer a velkoplošné obrazovky, se projevila startovní nervozita. Hned v první odbočce po startu Kuba neodbočil (v rozpise bylo START P6, 100 L5 odboč). Následovalo couvání, včetně zhasnutí motoru. Tato chyba hned na startu poznamenala i celou první část RZ a vlastně i zbytek závodu. Po 900-stech metrech při nájezdu na most jsme pravým zadním kolem trefili obrubník a ohnuli celou nápravu. Zbytek soutěže jsme odjeli se čtyř stopým vozidlem a kompletně rozhozenou nápravou. Ztráta v cíli 11 vteřin na druhého Láďu Henzla a 32 vteřin na výborně jedoucího Aleše Kaválka. Při druhé RZ jsme v jedné ostré pravé kose načali levou poloosu. Pouze díky zrušené třetí RZ (z důvodu vážné havárie jedné z posádek startujících před námi) jsme dovezli Hondu přes Polsko zpět do servisu v Hrádku.

ObrazekVýměna poloosy byla nutná. Poloosu nám ochotně půjčil šéf týmu Sparrow racing pan Hrabec, za což mu děkuji. Ovšem naše naprostá nezkušenost s výměnou tohoto dílu (chyběl nám oříšek v gola sadě na povolení) a zároveň snaha Jakuba o opravu ohnutého zadního ramene, byla důsledkem překročení povoleného časového limitu v servisu. Byla to i moje chyba (neznalost řádů). Domníval jsem se, že je možné překročit limit o 30 minut. To sice možné je, ale pouze v součtu za celý závod. V servisu je povoleno pouze 15 minut. Vyjeli jsme do RZ 4 s tím, že dostaneme penalizaci 220 vteřin, což nás zařadí na poslední místo ve skupině. Přesto jsme chtěli následující 3 vložky zajet co nejlépe a získat tak další zkušenosti s novou Hondou. Do RZ 4 jsme startovali díky zpoždění v servisu až mezi vozy startujícími v poháru K4. Ladu 110 startující před námi jsem předjížděli cca po 12-ti kilometrech. Na této vložce jsme po těžkém šotolinovém úseku utrhli lyžinu. Děkuji tímto divákům, kteří ji vrátili našim mechanikům. Poslední dvě RZ jsme jeli s cílem dál neponičit auto bez lyžiny, s půjčenou poloosou a ohnutou zadní nápravou.

ObrazekV cíli na náměstí nás sice vyhlásili na čtvrtém místě, ale předpokládali jsme penalizaci za servis. Asi po 1,5 hodině po dojetí jsme na internetu zjistili, že jsme ze závodu vyloučeni z důvodu překročení časového limitu v servisu.

Celkově hodnotíme závody jako dobré, získali jsme hodně nových zkušeností a najeli přes 60 ostrých kilometrů.

V těchto dnech se na autě usilovně pracuje a do Tišnova pojedeme s nemalým cílem vybojovat pódium.

Foto: Robert Balcar, Irena Študantová, vlastní archiv. 

Zdeněk Brázda