Lužické Hory v podání posádky 88. Brázda J. – Brázda.Z
Vítám Vás na stránkách Inwest profit rally týmu posádky Jakuba a Zdeňka Brázdy.
Na těchto stránkách naleznete veškeré info o závodech, plánech, testech a akcích tohoto týmu. V galerii najdete pár fotografií. S jakýmkoliv dotazem neváhejte na mail: jak.brazda@atlas.
Lužické Hory v podání posádky 88. Brázda J. – Brázda.Z
Téměř před rokem nám na Rally Lužické hory vinou volně přístupné a zcela nezabezpečené plynové přípojky shořela naše žlutá Honda. Na letošní ročník jsme přijeli s novou červenou Hondou Civic VTi 1,6 zakoupenou od Antonína Tlusťáka s očekáváním prvních letošních bodů v Rally sprintech (ve Vyškově jsme nestartovali z důvodu oprav po Rally Šumava).
Zpět k Lužičkám. Seznamovací jízdy bez problémů. Trochu, trochu dost nás překvapila notná dávka šotolinových úseků.
V sobotu ráno sucho, ideální počasí. Při RZ 1, jejíž start byl přímo v Hrádku a vedl místním sídlištěm za účasti kamer a velkoplošné obrazovky, se projevila startovní nervozita. Hned v první odbočce po startu Kuba neodbočil (v rozpise bylo START P6, 100 L5 odboč). Následovalo couvání, včetně zhasnutí motoru. Tato chyba hned na startu poznamenala i celou první část RZ a vlastně i zbytek závodu. Po 900-stech metrech při nájezdu na most jsme pravým zadním kolem trefili obrubník a ohnuli celou nápravu. Zbytek soutěže jsme odjeli se čtyř stopým vozidlem a kompletně rozhozenou nápravou. Ztráta v cíli 11 vteřin na druhého Láďu Henzla a 32 vteřin na výborně jedoucího Aleše Kaválka. Při druhé RZ jsme v jedné ostré pravé kose načali levou poloosu. Pouze díky zrušené třetí RZ (z důvodu vážné havárie jedné z posádek startujících před námi) jsme dovezli Hondu přes Polsko zpět do servisu v Hrádku.
Výměna poloosy byla nutná. Poloosu nám ochotně půjčil šéf týmu Sparrow racing pan Hrabec, za což mu děkuji. Ovšem naše naprostá nezkušenost s výměnou tohoto dílu (chyběl nám oříšek v gola sadě na povolení) a zároveň snaha Jakuba o opravu ohnutého zadního ramene, byla důsledkem překročení povoleného časového limitu v servisu. Byla to i moje chyba (neznalost řádů). Domníval jsem se, že je možné překročit limit o 30 minut. To sice možné je, ale pouze v součtu za celý závod. V servisu je povoleno pouze 15 minut. Vyjeli jsme do RZ 4 s tím, že dostaneme penalizaci 220 vteřin, což nás zařadí na poslední místo ve skupině. Přesto jsme chtěli následující 3 vložky zajet co nejlépe a získat tak další zkušenosti s novou Hondou. Do RZ 4 jsme startovali díky zpoždění v servisu až mezi vozy startujícími v poháru K4. Ladu 110 startující před námi jsem předjížděli cca po 12-ti kilometrech. Na této vložce jsme po těžkém šotolinovém úseku utrhli lyžinu. Děkuji tímto divákům, kteří ji vrátili našim mechanikům. Poslední dvě RZ jsme jeli s cílem dál neponičit auto bez lyžiny, s půjčenou poloosou a ohnutou zadní nápravou.
V cíli na náměstí nás sice vyhlásili na čtvrtém místě, ale předpokládali jsme penalizaci za servis. Asi po 1,5 hodině po dojetí jsme na internetu zjistili, že jsme ze závodu vyloučeni z důvodu překročení časového limitu v servisu.
Celkově hodnotíme závody jako dobré, získali jsme hodně nových zkušeností a najeli přes 60 ostrých kilometrů.
V těchto dnech se na autě usilovně pracuje a do Tišnova pojedeme s nemalým cílem vybojovat pódium.
Foto: Robert Balcar, Irena Študantová, vlastní archiv.
Zdeněk Brázda